Jag är...
...mamma, storasyster, dotter, kattägare, operativt personalansvarig, förvirrad, slarvig, hustru och fullständigt hopplös. Fast med humor liksom... Typ.

söndag 8 januari 2017

2017

Okej, nytt år nya tag!

Bloggandet har inte precis varit... frekvent.... kan man säga. Under 2016 alltså. Men nu är det ju 2017 så det är ju en heeeeelt annan sak!

Trettonghelgen är över och därmed också juleriet. I alla fall här. Advent behåller vi i form av ljusstakar och stjärnor ett tag till. Och julgardinen i köket. Det är ju inte maj än...

Nu ser vi inte fram emot att dammsuga granbarr i tre månader men vi lär ju åka på det ändå. Som vanligt.

Barnbarnet har varit på besök i helgen! Ja, hans föräldrar var också med, men mest han. Och han kan säga massa saker och tala om när saker händer. Som exempelvis att han tappar bilen han håller i handen när han åker snowracer. Viktiga saker! Då ropar han för full hals att den "raaaamaaaa" eller liknande så farmor kan plocka upp den igen.

Annars är det mesta sig likt; trycket i vattensystemet sjunker och det blir hela tiden fullt med luft. Vi börjar misstänka att blåsan i tryckgrejen är trasig. Men vi vet inte. Vi vet inte hur vi ska kunna veta. Vi vet ingenting, vi bara fattar att det är nåt fel som är trasigt. Som häromdagen. Då fick vi inget vatten i duschen. Men maken var i Stockholm just då och jag sket i det och sen kom det vatten.

Det är lite så vi lever. Som vanligt alltså, jag sa ju det.

Å imorron börjar våra "hundra dagar utan socker". Just nu undrar jag varför i hela friden vi bestämt nåt sånt och medan jag funderar vräker jag i mig det godis som finns så att det ska vara slut imorgon.

Förmodligen var det nån bra tanke med det hela. Lär återkomma i saken. Dessvärre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar