Jag är...
...mamma, storasyster, dotter, kattägare, operativt personalansvarig, förvirrad, slarvig, hustru och fullständigt hopplös. Fast med humor liksom... Typ.

lördag 21 januari 2017

Miljösanering

Idag har jag varit lite snällare faktiskt! Kan bero på att jag inte vistats bland folk utan bara bland familjemedlemmar...

Vi skulle plocka ner adventsljusstakarna för tydligen är julen slut sägs det. Så det gjorde vi. Och solen sken och fåglarna kvittrade och både ytterdörr och fönster fick stå öppna ett tag och släppa in nån form av uppåttjack i som jag tror kallas syre.....

Det är ju jätteskönt när solen skiner. Verkligen. Fast den fick kämpa rätt hårt för att lyckas ta sig in med sina bleka strålar genom mina skitiga fönster. Katterna roar sig allt som oftast med att sitta på fönsterblecken med grisiga tassar, ställa sig på bakbenen och skrapa av all lera på rutorna... Flera gånger om dagen. I olika fönster för säkerhets skull.

När den stackars solen kämpat klart och lyckats ta sig in genom de hundra skikten av lera sken den så vackert på golvtiljorna! Och på dammråttorna. Katthåren. Utspillda fläckar av obestämbar sort. Granbarren. Spindelnäten. Dammet på lampskärmarna. Fläckarna på dörrar, dörrfoder och speglar ska vi bara inte tala om. Pinsamt skitigt överallt - och då är det inte alls länge sedan jag städade. Tycker jag.

Så a. Det var ju bara att börja röja. Trasor, dammsugare, vädring, skakning, tvättmaskinen - allt på en gång.

Nu vägrar jag stöka till i köket igen. Idag blir det hämtmat. Jag föreslog att vi skulle åka till restaurangen och äta DÄR men fick backa eftersom mina arvingar inte förstår det njutbara i den saken. "Häääämta och äta heeeemmaaa" och "vill äta i lugn och roooooo" hette det.

Jag vet inte varifrån de kommer. Bara att vi omöjligen kan vara släkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar