Jag är...
...mamma, storasyster, dotter, kattägare, operativt personalansvarig, förvirrad, slarvig, hustru och fullständigt hopplös. Fast med humor liksom... Typ.

onsdag 18 januari 2017

Utan socker i tio dagar....

...försmäktar jag i denna värld....

Ingick nån form av vansinnigt "avtal" med flera parter inblandade runt nyår eller nåt. Råkade av en händelse blanda in ytterligare familjemedlemmar i denna galna idé som går ut på att vi ska leva i 100 dagar utan socker.

Why? WHY????

Maken är så grinig så det går inte att ha honom innanför väggarna. Själv vill jag bita alla som kommer i min närhet. När jag inte klättrar på väggarna för att jag är godissugen vill säga.

Inget godis. Inga kakor. Inget fika. Ingen läsk. Ingen glass.

Som om livet inte var tråkigt nog ändå i januari.

När dessa 100 dagar är över ska jag bara äta Snickers och Dajm hela dagarna. Åtminstone första dagen. Kanske lite andra också. Tredje ska jag äta Ben&Jerry hela dagen trots att jag kanske inte ens är ledsen.

Förvisso har ett par kilo plötsligt lättat ifrån vågen - men det kan ju bero på nån ojämnhet i golvet kanske...

Nu ska jag gå ner och fylla på ved i pannan i alla fall.

Undrar om inte björkved är jättegott att äta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar